Seznamte se s inovativní platformou NetRex

NetRex je chytrá inovativní platforma, která umožňuje přímé propojení s IP kamerami značky AXIS bez složité konfigurace. Zároveň poskytuje možnost dalších služeb ve formě modulů. Stačí si vybrat.

Služby

01 NetRex Monitor
Živé video a nahrávky z různých kamer i lokalit
Zjistit víceZjistit více
02 NetRex Counter
Měření a reportování návštěvnosti prodejen
Zjistit víceZjistit více
03 NetRex Streamer
Přenos živého videa do webových stránek
Zjistit víceZjistit více
04 NetRex LPR
Rozpoznání a evidence registračních značek vozidel
Zjistit víceZjistit více
05 NetRex TimeLapse
Tvorba časosběrných videí
Zjistit víceZjistit více

Hardware

01 IP kamery
Široká nabídka kamer značky Axis
Zjistit víceZjistit více
02 NetRex Box
Lokální úložiště pro archivaci nahrávek
Zjistit víceZjistit více
03 NetRex Mobilní rozvaděč
Řešení pro instalace v lokalitách s omezeným internetem a napájením
Zjistit víceZjistit více
04 NetRex Dohledová stanice
Řešení pro sledování živého pohledu a ovládání kamer
Zjistit víceZjistit více

NetRex nabízí řešení přesně podle vašich potřeb

Naše řešení je vhodné pro celou řadu oblastí a oborů. Prohlédněte si ukázky řešení v několika vybraných oborech.

Jednotlivé obory

01 Řešení pro maloobchod Zjistit víceZjistit více
02 Řešení pro stavby Zjistit víceZjistit více
03 Řešení pro městské policie a úřady Zjistit víceZjistit více
04 Řešení pro autoservisy, automyčky a parkoviště Zjistit víceZjistit více

 

05 Řešení pro kostely Zjistit víceZjistit více
06 Řešení pro školy Zjistit víceZjistit více
07 Řešení pro on-line lekce jógy, pilates a dalšího cvičení Zjistit víceZjistit více
Časté dotazy Zjistit víceZjistit více
Nápověda Zjistit víceZjistit více
Webináře a video návody Zjistit víceZjistit více
NetRex a GDPR Zjistit víceZjistit více
Představení Zjistit víceZjistit více
Reference Zjistit víceZjistit více
Kariéra Zjistit víceZjistit více
Tiskové centrum Zjistit víceZjistit více
Partnerství Zjistit víceZjistit více
Ke stažení Zjistit víceZjistit více

6. 6. 2019

Největší ztráty maloobchodům způsobují samotní zaměstnanci. Jak na ně vyzrát?

Také jste se domnívali, že hlavní bezpečnostní riziko pro maloobchody představují krádeže organizovaných skupin lupičů? Omyl! Nejvíce se podle průzkumů na krádežích v prodejnách podílejí samotní zaměstnanci. Jak se proti zlodějům z vlastních řad co nejúčinněji bránit?

 

Jen málokteří začínající obchodníci neučiní patřičná bezpečnostní opatření, která pomáhají při řešení externích krádeží. Většinou si ale nechtějí připustit smutnou skutečnost, že mohou být okrádáni i svými vlastními zaměstnanci. Ti mají podle studie Global Retail Theft Barometer na svědomí až 39 % všech škod. Kriminalita páchaná zloději je s 38 % na druhém místě, na třetím jsou pak ztráty v rámci tzv. dodavatelského řetězce. Nejatraktivnější zboží v tomto směru představují zejména kvalitní potraviny, kosmetika či oblečení.

 

 

 

Zaměstnanci jako možná příčina krachu

Podle zprávy Americké obchodní komory se alespoň jedné krádeže na pracovišti dopustí za svůj život 75 % zaměstnanců, 37,5 % z toho tak činí pravidelně. Tři čtvrtiny všech takových krádeží pachatelům projde bez povšimnutí. Nejčastěji se jich dopouštějí zaměstnanci na manažerských postech. Dle statistik trvá v průměru 12 až 18 měsíců, než se zaměstnavatelům podaří dopadnout zaměstnance, který krade. Za takovou dobu se může jejich firma potýkat se znatelnými ztrátami. Přítomnost zlodějů mezi zaměstnanci může v extrémních případech vést až ke krachu celé firmy. Ve Spojených státech z těchto důvodů zbankrotuje až třetina podnikatelů.

 

 

 

Interní krádeže mohou být spontánní či organizované, v takovém případě se jich dopouštějí zejména pracovníci se znalostí interních procesů. Zde pak mohou způsobit relativně vysoké škody. Kromě přímého odcizování zboží či peněz jsou běžnými praktikami úmyslné nemarkování zboží či například fiktivní převzetí zboží od dopravce. Majitelé obchodů jsou nuceni takovou situaci řešit prostřednictvím nejrůznějších kontrolních mechanismů a technického zabezpečení, které mají interním krádežím zabránit.

 

 

I externí zloději používají v současné době celou řadu sofistikovaných metod, které jim pomáhají odcizit zboží z prodejen. U menších krádeží se jedná zejména o konzumaci potravin již v obchodě či přemístění dražších druhů zboží do obalů levnějšího druhu. Mezi složitější praktiky se počítá aplikace vlastních čárových kódů, které se zákazníci snaží nalepit na nové zboží, dvojité kapsy, používání silných magnetů či nářadí při odstranění bezpečnostních prvků nebo speciálně upravená zavazadla, která jsou odstíněná pro průchod bezpečnostními bránami.

 

Řešením jsou technologie

Pokud má zaměstnavatel štěstí, může potenciální zloděje odhalit už v průběhu náborového procesu. Pokud se tak ale nestane, neexistuje proti interním (a zároveň i externím) krádežím účinnější prevence a možnost kontroly než skrze dohledové systémy. Do kterých dohledových systémů se z dlouhodobého hlediska vyplatí investovat? Mezi obchodníky v současné době vítězí zejména uživatelská přívětivost. Přehlednost a možnost rychlého a mobilního přístupu je klíčová. Vyspělejší dohledové systémy pak nabízejí řadu aplikací, které majitelům prodejen poskytnou maximální možnou kontrolu.

„Součástí dohledové platformy NetRex jsou chytré video analytické nástroje, které mohou významně pomoci v boji s interními, ale i externími zloději. Jedním z nich je funkce SmartSearch, díky které si mohou majitelé obchodů kdykoli dohledat pohyb pouze v místě, které je konkrétně zajímá – například v sektorech, kde se zboží často ztrácí. Kromě toho mohou platformu propojit s daty z pokladního systému a snadno tak dohledávat záznamy ke kritickým pokladním transakcím,“ říká Petr Kodytek, produktový manažer společnosti NetRex. „Touto cestou mohou odhalit celou řadu nekalých aktivit na svém pracovišti,“ doplňuje Petr Kodytek.

„Naše chytré doplňky AddOns pomáhají obchodníkům v celé řadě dalších situací, kvůli kterým mohou vznikat škody zapříčiněné samotnými zaměstnanci. Umožňují například odesílání či ukládání obrázků z kamer v určitých časech. Díky tomu může majitel obchodu kontrolovat, jestli je pravidelně doplňováno zboží atd. Dalšími oblíbenými funkcemi jsou zasílání notifikace v případě odhalení podezřelé události či kontrola dodržování otevírací doby dle vytažení či zatažení rolety provozovny,“ říká zakladatel společnosti NetRex David Capoušek. „Každá prodejna je specifická a my se snažíme ve všech případech vymyslet řešení podle konkrétních potřeb jednotlivých klientů. Možnostem, jak aplikovat doplňky, se meze nekladou,“ dodává.

 

A jak se proti krádežím chráníte vy?

Podobné články

I v NetRexu jsme se v uplynulém půlroce snažili přizpůsobit situaci spojené s pandemií covid-19. Někteří z nás pracovali po určitou dobu...

Zobrazit

Zimní sportovní sezóna je v plném proudu a my v té souvislosti přinášíme zajímavou případovou studii. Zimní stadion v Sedlčanech se před...

Zobrazit

1) Nahrávky jsou zálohovány i mimo konkrétní lokalitu  Klasické dohledové systémy, které využívají pro uchovávání nahrávek pouze lokální úložiště, mohou o nasbíraná...

Zobrazit

Jak ve světě stavebních firem na efektivní komunikaci s partnery, zákazníky, investory či dodavateli? Tuto otázku si v určité fázi svého projektu...

Zobrazit