14. 9. 2022
V žargonu internetového marketingu se konverzní poměr definuje jako statistická pravděpodobnost, že návštěvník stránek vykoná provozovatelem kýženou akci. Jde o jednu z nejdůležitějších metrik e-commerce, protože názorně ukazuje, zda zvolený obchodní model funguje.
Když konverzní poměr přeneseme do maloobchodního světa, dozvíme se z něj, kolik procent návštěvníků prodejny si v ní něco koupí. Zároveň jde o spolehlivý údaj k porovnávání mezi jednotlivými prodejnami, protože na rozdíl od čistého počtu návštěvníků konverzní poměr neovlivňují lokalita, denní doba a podobné faktory.
Konverzní poměr získáte, když počet uskutečněných transakcí vydělíte počtem návštěvníků a vynásobíte 100:
V praxi to znamená, že pokud vaši prodejnu navštíví 150 lidí, ale jen 15 z nich si něco koupí, váš konverzní poměr je 10 %. Podle Retail TouchPoints se průměrný konverzní poměr pro maloobchodní prodejny pohybuje mezi 20 % a 40 %, v tomto hypotetickém případě by tedy bylo třeba konverzní poměr navýšit.
Data k výpočtu konverzního poměru získáte snadno pomocí dohledových kamer AXIS a službě NetRex Retail Analytics. Modul Counter počítá návštěvníky s přesností až 95–99 %, zatímco modul CashDesk umožňuje propojení dohledového řešení s pokladním systémem a monitorování tržeb. Díky přehlednému analytickému panelu tak můžete konverzní poměr nejen v reálném čase sledovat, ale i snadno porovnat napříč jednotlivými prodejnami.
Nejlepším „trikem“, jak rychle zvýšit konverzní poměr, je zaměřit se na zaměstnance. Dle případové studie z roku 2021 už jen pouhé každodenní ukazování konverzního poměru zaměstnancům pomohlo během 6 týdnů navýšit konverzní poměr o 4 %. Po dalších třech měsících, školeních prodeje a důsledné zpětné vazbě konverzní poměr vyrostl z 15 % na 21 %.
K lepším výsledkům rovněž pomáhá revize pracovních sil. Počítání návštěvníků vám přesně řekne, kdy prodejnu navštěvuje nejvíc potenciálních zákazníků a kdy je naopak klid. Na základě toho můžete přesně rozplánovat směny, vyhnout zbytečně vysokým personálním nákladům a mít jistotu, že vaši zaměstnanci budou mít vždy čas na aktivní prodej.
Společnost Axis Communications představila 9. generaci svého systémového čipu (SoC) – ARTPEC-9. Tato nová generace navazuje na předchozí verze a dále vylepšuje...
Hledáte způsob, jak monitorovat aktivity uvnitř i venku a zároveň být v souladu s GDPR a zákony na ochranu osobních údajů? Seznamte se...
AXIS OS 12 přináší řadu nových výkonných funkcí, včetně AXIS Image Health Analytics. Tato AI aplikace pomáhá udržovat kvalitu obrazu kamery na...
V dnešní době je datová analytika klíčovým nástrojem pro úspěšné řízení retailového podnikání. Chcete mít přehled o tom, kolik lidí navštívilo vaši...